onsdag 27 februari 2013

Hästfritt!

Efter den allvarliga olyckan, med åtta dagar i hemmets karantän, gav jag mig i dag ut i det ljuvliga livet igen. 
Skallen på plats. Hela jag någorlunda lappad och lagad. Det blev frisk härlig luft, så det sjöng en glad sång i mitt arma huvud. 
Det blev raka spåret till Bulltofta Kött, Kirseberg i Malmö. Efter hästköttskandalen är det deras förstklassiga skinkfärs som gäller. 
Fyra kilo rakt av utan minsta pålle inblandad.
Det är så här det ska se ut i en riktig ”köttadisk”. Dessutom trevlig och kunnig manuell betjäning som leder en rätt bland alla finstyckade och nymalda godsaker. 
Varje morgon mals och styckas det, så det står härliga till.
Alltså precis som förr i tiden. 
I den här populära köttbutiken vet man nämligen vad man handlar och stoppar i sig. Riktiga rejäla köttbitar av oxe eller gris. Inget under falsk flagg. 
”Visst har vi märkt en ökat kundtillströmningen efter hästskandalen. Hästar använder vi oss verkligen inte av”, säger de till mig och skrattar. 
Våra dagligvarubutiker får allt tänka om. Fram för manuella köttdiskar igen. Mal fräscht kött till kunden, stycka och stå i. 
 Coop, Ica, Hemköp och allt vad ni heter. Gör ett studiebesök i den här köttaffären. Ni skulle lära er ett och annat. Vi kunder kräver nämligen det. 
Basta!

1 kommentar:

Anonym sa...

Findus- häst när det gäller. ha ha ha!