onsdag 6 februari 2013

2000!

Det här är Bo-Göran. Oftast förkortad BG på bloggen. Från och till något av bloggens kulturambassadör. 
Lommabon Bo-Göran har läst alla 2000 blogginlägg jag slagit samman sedan starten den 8 juli 2008. Det är därför han nu får bli bloggens livs levande inlägg nr 2000. 
Denna ytterst vänliga och godhjärtade man är nämligen värd all min uppskattning.
Ni som följt bloggens liv och leverne genom åren har säkert träffat på Bo-Göran. Redan hösten 2008 gav vi oss ut i Lommas djungel och letade efter minnesstenarna från stormen som dränkte byn med vatten 1902. En annan gång letade vi skatter bland tången på Lomma Beach. Vi fann endast skräp. Av dålig kvalité.
När Bo-Göran fyllde jämna år, nåja, blev det jubel i busken på bloggen. Jag stoppade in honom i en vildvuxen pil vid gamla båtklubben. 
En annan gång recenserade Bo-Göran boken om Zlatan. Rätt man på rätt plats. Bokslukaren Bo-Göran är nämligen lika ointresserad av sport som jag är intresserad. 
Han gillade boken. Den gick alltså hem i alla läger. Vilket rekordupplagan i dag också visat.
OS i London i somras. Jag bjöd på blandad kompott från tävlingarna. Inte så konstigt, för jag missade ingenting av alla storslagna insatser. Vad hjälpte det när Bo-Görans berättelse om sin pappa Gösta som hästskötare vid OS i Los Angeles 1932, ändå blev bästa storyn på bloggen.
Fast det som bränner mest i våra sinnen, är vår resa till Polen. Vi besökte nämligen tillsammans dödsfabriken, Auschwitz. Det blev till en ohygglig upplevelse. 
Bo-Göran fotograferade en resväska som tillhört ett litet barn. Den 27 januari 2010 skrev jag en efterlysning på bloggen. 
Vem var Petr Eisler?
Den 30 januari kunde jag berätta den gripande historien. 
Läs den. Klicka HÄR
Bo-Göran och jag återkommer kanske med nya friska upptåg. Om hälsan står oss bi. 
2000 inlägg, mitt Herrskap, suger.
(OK, varken jag eller bloggen fyller år, men det vet väl alla hur MM var. Och är på min blogg.)

2 kommentarer:

Dalbyfan sa...

Grattis och bra jobbat!

Dalbyfan

Kullabygden sa...

Grattis! Den ända vettiga bloggen i internet-etern/blogosfären