onsdag 9 januari 2013

Bussbolag tappade bort Polen i årets resekatalog

Ölvemarks är sedan flera år tillbaka etablerad arrangör av bussresor till massor av städer och länder i Europa. Varje år vid denna tidpunkt sprids deras nya resekatalog i en jätteupplaga. Det är en mycket viktig marknadsföringsprodukt. 
Konkurrenssituationen inom resebranschen med buss är stenhård med många aktörer på banan. Ölvemarks blandar och ger med nya resemål och säkra kort i årets katalog. Det är här det gått alldeles på tok i år.
Detta är den saknade sidan 74 i katalogen. Den sidan finns inte alls med i den färgglada resekatalogen. Det handlar om Ölvemarks säkraste kassako, ”Stora Polenresan”. Borttappad. Tomt. Ett allvarligt misstag. 
Jag fick förklaringen i ett mail:
”Sidan 74 saknas i vår katalog. Kedjan är lång när man producerar en katalog, det är många människor inblandade och det är många sena kvällar av arbete. Det är otroligt tråkigt när sådant här händer, men nu har det alltså hänt”, skriver Annelie Wahlgren på Ölvemarks marknadsavdelningen. 
Tänk dig IKEA:s katalog som går ut i 100 miljoner exemplar, inga jämförelser i övrigt, men med Billyhyllan borttappad. Det hade blivit ett ramaskri. 
Fast allt går numera att söka på företagens hemsidor. Tur det. Annars hade Ölvemarks kört i diket på allvar.
Skicka en kommentar