onsdag 12 december 2012

Sätt dit stegen till vinterbadarna i Lomma!

Två bilder från samma plats i Lomma, fast ändå så helt olika. På den översta är Monna på väg ner i det iskalla vattnet julaftonen 2010. På den andra bilden lögar sig Mia i det varma goa badvattnet en tidig morgon. Så såg det ut på bloggen den 7 augusti 2009. Sommar. Två bilder från samma plats, fast ändå så olika, men ändå så lika med stegen på plats. Det var då det.
Mina vinterbadande Amazoner i Lomma kräver så lite. De kräver ingen bastu. De kräver inget skydd för byta om eller ta av sig den superkalla nedisade baddräkten. De kräver endast att man sätter dit den lilla stegen, så man kan sig ner och upp i den svinkalla badmiljön. De som makten haver över stegen borde skämmas och inte få några julklappar av tomten. Jag ha gett oppositionsrådet, Lisa Bäck (s), en möjlighet att agera. Irritationen är står bland mina bloggläsare och på Facebook, där jag även lagt ut kampen om stegen. ”Jag ska höra mig för om stegen”, lovar Lisa Bäck mig. Kommunalrådet, Anders Berngarn (m), ruvar tyst i sin lya. Det är för bedrövligt. Måste jag låta det gå politik i den frälsande stegen, så damerna kommer ner i plurret? Skäms på er Gubbar!

Inga kommentarer: