fredag 28 december 2012

Pärlan

Den finns äkta pärlor och så finns det oäkta pärlor av glas, plast eller annat otyg. Den finaste pärlan är naturligtvis den äkta som bildas inne i musslan. 
Jag har snart publicerat 500 inlägg på bloggen i år. Det är rekord. Det tidigare rekordet är från 2009 med 471 inlägg. Årets skörd blir 100 fler inlägg än förra året. Det är möjligt att jag är galen. 
Hur som helst så finns det både äkta pärlor och oäkta bland årets alla inlägg. Bra eller minde bra, vissa bloggpärlor dåligt gjorda av glas, plast, trä, keramik eller metall.
Det här är Ann-Charlotte Edgar. Hon är en äkta pärla. För en tid sedan ringde det på min dörr. Utanför stod Ann-Charlotte, log och höll upp en tidningssida. 
Ann-Charlotte är journalist på Lerums Tidning som ingår i Alingsås Tidning. Den 1 december skrev jag på BLOGGEN om hur min journalistkarriär startade på just Lerums Tidning den 18 februari 1970 som tipsexpert. Detta uppmärksammades av Alingsås Tidning/Lerums Tidning. 
Ann-Charlotte rev ur sidan. Åkte ner till Lomma, ringde på min dörr och överlämnade ”presenten”. Tala om äkta pärlor. 
Sydsvenskan, Skånska Dagbladet och Resumé har skrivit om mig och mitt bloggande. 
Men inget går upp mot att bli uppmärksammad av Alingsås Tidning/Lerums Tidning. Man skriver om att jag ställde till med en sensation. För snart 43 år sedan. Jag blir så nyårsglad. 
Tack, Ann-Charlotte.

Inga kommentarer: