torsdag 13 december 2012

Vinterbadarna i Lomma får hjälp-av politikerna!

Det blev full rulle på politikerna i Lomma, efter mina blogginlägg om de steglösa vinterbadande damerna i Lomma. Badstegen har plockats upp. Dessa stronga kvinnor som varken räds snö eller kyla kommer varken ner eller upp ur i plurret. Så här skriver oppositionsrådet Lisa Bäck (s) i ett mail till mig, sent onsdag kväll: "Idag har vi haft genomgång med alla nämndpresidier och KS. Jag tog då upp frågan om "stegen" när Tekniska nämnden hade sin "dragning". Svaret var att man kände till frågan/önskemålet men att det var svårt att få en stege att hålla i det utsatta läget. Men tekniska förvaltningen ska titta på möjlighet att lösa det. Vi får hoppas det fungerar, så att våra "damer", ja andra också förstås, kan få ta sig ett dopp även vintertid". Ja, sedan dröjde det inte länge förrän kommunalrådet Anders Berngarn (m) kom med sitt mail: "Har försökt att forska i ärendet och fått beskedet att stegarna tas in i god tid, pga risk för isbildning. Detta beror på att stegarna inte klarar påfrestningen av isens krafter utan går sönder. Jag bad dem kolla om det finns någon annan lösning och de skulle återkomma till mig". Tack för svaren. Förhoppningsvis kan våra vinterbadande Amazoner se något ljusare på framtiden. Det jobbas alltså för fullt på att få fram en stege som håller för nedisning. En sak är då helt klar. Dessa vinterbadande tjejer håller för vilket väder som helst. De är av hårdare hull än de klena stegarna. Heja Brudarna!

Inga kommentarer: