lördag 17 november 2012

Halmstad till allsvenskan! Firas med kärlek

Tre små glada barn och en snögubbe. Bilden togs 1950 på en gård till Kristian IV:s väg i Halmstad. Gossen till vänster på bilden, med något som ser ut som en isbjörnsmössan på sitt söta huvud är jag. Namnet på gossen i mitten är Greger. Han var väldigt snäll. Flickan till höger är Margareta. Min första stora kärlek. Vi tyckte MYCKET om varandra. Snart skulle våra väga skiljas på livets vindlande stig. Vet inte alls hur livet blev för varken Greger eller Margareta. Det är bara denna bild kvar av min första stora kärlek. En kort stund i livet. Vet du något? Hör av dig till mig. Snögubben vi byggt vet jag slutet för; den dog.'
Detta är ett högst besynnerligt sportreferat, men förstå att jag är glad i dag när Halmstad BK är klara för allsvenskan till nästa säsong. Det var nämligen i Halmstad jag satte mina första avtryck i livet, i form av en snögubbe och min första kärlek. Rätt snart blev det flytt till Malmö och sedan dess dunkar mitt hjärta för Malmö FF och för Anna-Lena som jag varit gift med i över 43 spännande år. Hur har hon stått ut med mig? Nobelpriset. Visst. Här nedanför står hon med en HBK-påse på klassiska Örjans Vall, den åldersgistna fotbollsarenan i Halmstad. Kan det bli bättre än så här. Grattis Halmstad BK. Ni hör hemma i allsvenskan.

Inga kommentarer: