torsdag 4 oktober 2012

Hängmattan

Visst händer det roliga saker! Ta bara det här gosiga sommarminne från Lomma. När jag plockade fram hängmattan som jag köpt av en indian i Mexiko, spårade vi ur totalt. Hängmattan ett rejält hantverk av 3-slaget rep hampa, fick sig en omgång den sent ska glömma. Rita Heywoorth anmälde sig genast som försökskanin. Ja, ni kan själva se på bilderna hur det gick.
Skratten klingar ännu i min Täppa som en hälsningen till den annalkande vintern. Rita fick nästan blåslagen röv. Det kan behövas många glada skratt, för jag har fått kallelse till First Stop i Lomma. Om tre veckor åker vinterdäcken på. På bilden här nedanför kan ni se hur hängmattan fungerade i en annan verklighet. Mexiko. Jo, jag vilade skönt. Ingen blåslagen röv, här inte. Välkommen vintern, fast först tar vi hösten. Gärna i hängmattan.

1 kommentar:

indianmarknad.se sa...

Snygg hängmatta!
Här hittar du fler hantverk gjorda av indianer

// indianmarknad.se