lördag 1 september 2012

Statyn "Fröken Groda" i Lomma har fått bysthållare

Någon förlägen person i Lomma har satt på "Fröken Groda" en BH. Grön som en groda, är den också. Det kan också vara en av ortens lustigkurrar som slagit till och spänt på "Fröken Groda" en grön bysthållare. Vad vet jag. Andra sidan pågår för fulla muggar en humorfestival i Lund, men vad har Lund med Lommas humor att göra. Hur som helst såg "Fröken Groda" ut så här i går, där hon framlever sitt liv bland byggröran i Lomma centrum.
Nu är det inte första gången som en lustigkurre med förkärlek för kvinnornas upphängningsfunktion slår till i Lomma. Den här leopardmönstrade BH:n, bilden till vänster, fann min granne hängande på sin tvättlina i Täppan en morgon i slutet av maj i år. Jag genomförde en grundläggande efterforskning, efter den kvinna som "tappat" sin bysthållare på grannens klädstreck. Ingen har hört av sig, så den läckra bysthållaren hänger fortfarande i mitt lekrum. Hör gärna av dig om du längtar efter den. Nu är det alltså "Fröken Groda" som draperats med en bysthållare. Inte nog med det. Någon har också satt dit en tår under frökens högra öga. Det är ett hårt liv att stå staty mitt i byggröran i Lomma.

Inga kommentarer: