söndag 30 september 2012

Johans lilla mästerverk

Det är sådant här som sätter myror i mitt gamla huvud. Den moderna tekniken gör mig platt galen av lycka. Titta på bilden här ovanför. Ni ser en arm med en hand som håller i en mobiltelefon. Målet är en krabba på flykt mot friheten. Efteråt sitter min son Johan, den lilla bilden, och kollar in mobiltelefonen. Ja, det är han som står på bilden med benen och mobiltelefonen i högsta hugg. Jag förstod inte vad han höll på med. Jag satt där jag satt på ljugarbänken och tog min bild. Tiden gick till mitten av september. Då dök den lilla fina filmen om ”Herr Krabbas flykt-ett rafflande sommaräventyr”, upp på Facebook. Här har ni Johans lilla mästerverk, från en härlig dag vid en brygga i Strömstads vackra arkipelag sommaren 2012. Notera gärna musiken. Jag begriper fortfarande inte hur det går till. Ge mig en bakelittelefon.

Inga kommentarer: