söndag 5 augusti 2012

OS-GULD blir Kärlekslås i Lomma!

Du gamla du fria...där satt den. Sveriges första olympiska guldmedalj i London-OS 2012. Fredrik Lööf och Max Salminen hade knappt hunnit säkra medaljen i Starbåt så ringde min mobil: "Calle, upp med kärlekslåset på Varvsbron". Jag satt på Swedbank Stadion för att titta på Malmö FF-Häcken. Jag hade lyssnat på radion och var glad: "Visst, så blir det",svarade jag och tänkte på att Sveriges första guldmedalj togs i segling. Det kunde knappast bli bättre. I Lomma har vi Lommabuktens Seglarklubb med många utmärkta seglare. Hur det står till i starbåt vet jag inte. Det är perfekt. Kärlekslåset blir en hyllning till ortens alla duktiga seglare. Tills jag fick redan på Max Salminen tillhör segelsällskapet Pinhättan i Barsebäckshamn, Kävlinge kommun, grannkommun till Lomma. Där firade man med champagne. I Lomma nöjer vi oss med ett kärlekslås på Varvsbron. Kommer upp i veckan. HÅLL UT!

Inga kommentarer: