måndag 23 juli 2012

London-OS på Calle Rockbäcks BLOGG!

När OS avgjordes i Peking, Kina, 2008, startade jag upp en OS-BLOGG. Från den 5 augusti till den 24 augusti skrev och publicerade jag 90 blogginlägg med bilder i 28 olympiska idrotter. Det var ett enormt högt tempo. Jag missade inte en sekund. Jag sprang mellan TV-soffan och datorn från tidig morgon, 3-4-tiden, till sent ut på eftermiddagen. Inget missades. Jag genomförde en renodlad OS-bevakning på mitt lilla vis. Kompisen som skulle bistå med handräckning knäcktes efter fyra dagar. Det var tufft, men vansinnigt roligt. OS-BLOGGEN blev en hejdundrande succé med tusentals som hakade på min hårdkörning. Den prisade tidskriften, Fokus, hörde t o m av sig och beställde ett helt OS-uppslag till tidningen av mig. Det fanns bara ett enda stort bekymmer. Min huvudblogg-callerockback.blogspot.com-hamnade i kläm. Snabbproducerat. Inte bra alls. Nu startar London-OS i slutet av veckan. Därför har jag beslutat mig för en annorlunda bevakning av olympiaden 2012. Jag kommer helt enkelt att integrera vad om händer i London-OS med min huvudblogg som ni läser just nu. En spännande utmaning, eftersom att jag vet att jag har bloggläsare som är totalt ointresserad av olympiader. Jag hoppas ändå på att ro hem några guldmedaljer. HÄNG MED! FOTNOT: Vinjettbilden är från OS-BLOGGEN 2008. Där kommer alltså OS-elden att även fortsättningsvis att vara släckt. Ni finner bloggen genom att klicka HÄR!

Inga kommentarer: