tisdag 31 juli 2012

Lomma: Sveriges modernaste skola rustades i dag!

Det här är Jerry och Stanizlaw. De började i dag på förmiddagen lasta av möblerna till Sveriges modernaste skola, Fladängen i Lomma.Det är inte lite prylar som ska lyftas in. "Det blir väl 5-6 flyttbussar med 12-15 ton möbler", berättar Jerry för mig. Sedan ska den nybyggda skolan stå klar att ta emot ca 400 elever till höstterminen. Det blir en fantastisk skola, men så ligger Lomma alltid i topp med Sveriges bästa skolor. Jag fastnar för multisportarenan som ni kan se på bilden här nedanför. Konstgräs. Suck. Jag tänker på min egen skoltid på Rörsjöskolan i Malmö. Vi fick spela både fotboll och handboll på asfalt. Efter jag avlossat mina kanoner, fick målvakten Leif lära sig leva med skorpiga knä. Fast nu talar vi om stenåldern. 2012 är en helt annan tid. Det var inte bättre förr. Det var däremot mycket hårdare.

Inga kommentarer: