söndag 8 juli 2012

I dag fyller BLOGGEN 4 år!

Den 8 juli 2008, publicerade jag mitt första inlägg på bloggen. Det har sedan dess blivit hela 1749 inlägg. En svindlande resa. Utan tvekan det roligaste jag gjort som journalist. När jag startade på dagen för fyra år sedan, hade jag inte många läsare. I stort sett noll (0). Endast några få kritiska vänner. För så var det. Till en början med, visste jag varken ut eller in. Jag fick lära upp mig själv under resans gång. Mejsla fram en egen bloggteknik, inte minst själva bildbehandlingen. Nyskapa själv. Det fanns inget facit att följa. Kreativiteten och kunnandet sattes på prov. Och gör så varje dag, även om jag fyra år senare har skaffat mig en oslagbar rutin med en enorm träningssträcka bakom mig. Belöningen: bloggen har blivit en succé, med tusentals unika besökare varje vecka. Inte nog med det. Sedan starten kan jag redovisa mäktiga 364 283 sidovisningar! De märkligaste av allt: mina bloggläsare kommer från hela världen. Alla världsdelarna finns representerade. I går fanns det tex läsare inne på bloggen från Algeriet(?). Visst, det sätter myror i huvudet på mig. I min hemort, Lomma, har bloggen blivit etablerad på ett enastående vis. Jag har t o m varit ute och hållit föredrag om mitt bloggliv. Det är hur kul som helst. Fast mellan varven har hälsan satt käppar i blogghjulet. Då har det blivit mindre rock`n`roll och mer Stravinsky bakom datorskärmen. Till alla mina läsare: tack för att ni finns. Nu kör vi vidare. Full fart framåt. Häng med! FOTNOT: På den fyndig och härliga vinjettbilden, är det mitt barnbarn Alva bakom det jättelika rabarberbladet. Bilden får symbolisera hur bloggen har vuxit under dessa fyra åren.

1 kommentar:

Jakob sa...

Grattis Calle!
Enastående blogg, jag ramlade för första gången in här 2009 har jag för mig på jakt efter (någorlunda) lokala bloggar och har varit fast sen dess.

/29 årig föredetta kullabyggden-bo numera malmöit