söndag 17 juni 2012

Peter och dansbanan


  Det här är Peter. Han byggde oss det svenskaste som finns-en lövad dansbana. En dag när jag kom ut till min parkeringsplats, låg där en trave pallar i ett hörn. ”Peters, han ska bygga oss en dansbana till jubileumsfesten”, fick jag reda på. PANG-BOM, så var den färdig, med löv, lampor och allt. Björkarna hämtade Peter 10 mil bort från björklösa Lomma. På gränsen till Småland. Bara en sådan sak. Jag blir alldeles matt.  
Men det krävs mer än en lövad dansbana, för att en riktig fest ska bli en RIKTIG FEST. Ett vackert dukat bord, är aldrig fel. Glada människor som blivit glada efter drinkar, vin och god mat, är alltid rätt. En rolig Gubbe som förgyller tillvaron, kan bli kul om nu Gubben verkligen är rolig, vill säga. Kronan på verket är orkestern (Los Latinos) som dundrar på så löven skakar och alla fiskmåsarna flyger rumba (går det?). Allt det där och mer därtill fick vi uppleva på vår parkeringsplats, när min brf Skrattmåsen firade 25-årsjubileum. Det blev en hejdundrande fest, sedan var det bara för Peter att dansa natten lång. Svetten lackade och damerna sveptes med in i den varma goa sommarnatten, kramkalas, kramkalas. Tack Peter för dansbanan. Sverige som bäst.

Inga kommentarer: