måndag 18 juni 2012

Hugos mamma och pappa uppträder i Lommas byggkran

 
Vi står och tittar upp. Högt i skyn. Det är jag, kompis Pelle och luftakrobaterna, Jimmy Andersson och Anna Netterlid. I byggkranen som sakta svänger sin arm som en brontosaurus (åsködla) i Lomma hamn, ska det äkta paret  uppträda på onsdag. Jag får svindel bara jag tittar upp mot urtidsodjuret. Fy tusan, att de bara vågar. ”Det har varit vårt yrke i tio års tid. Vi är tränade”, svarar Anna och skrattar. Jimmy skrattar inte. Han har fullt upp med att gulla med deras son Hugo som för övrigt fyller 2 år samma dag hans mamma och pappa dinglar omkring på en molnfri himmel.

”Ja, det ska bli fint väder på onsdag. Sol och vinden perfekt, endast 1-2 meter i sekunden”, fortsätter Anna. Koordinator på fast mark är Annas pappa, Rune, kommunalpolitiker i Lomma. Morfars uppgift är att hålla kontakt med kranföraren. Det blir alltså en storslagen invigning av Kajgatan i Lomma på onsdag. En riktig höjdare (förlåt, jag kunde inte låta bli). Håll alla tummar och tår för paret på onsdag. Det är nog tur att gossen Hugo, ännu inte fattar, vad hans föräldrar håller på med. Vill ni veta mer. Skrolla längre ner på bloggen. Den 14 juni skrev jag om Lommas egna våghalsar. Jo, de bor i Lomma. Numera inflyttade från Bjärred. I morgon, tisdag, ska de för övrigt vara med i Radio Malmöhus. En sak till. Någon skyddsutrusning i form av säkerhetslinor finns inte. Jo, ni läste alldeles rätt. Tomt. Jag och Pelle cyklade till Fiskboden, för att stilla våra franska nerver med en öl. Det hjälpte inte.

Inga kommentarer: