lördag 2 juni 2012

EM i fotboll: Sverige föll i finalen- I SKÖNHET!

Det här är Europamästerskapet som tidningar och TV i Sverige, drar en tyst slöja över: Miss EM i fotboll. Inte en rad, kan du hitta om detta vackra förspel. Poängen är att man ska ge EM i fotboll i Polen/Ukraina som startar den 8 juni i, ett ansikte i skönhet. Därmed fyller jag ut en lucka i det svenska mediabruset som bojkottar skönhet som trams. Tävlingen avgjordes i Europa Park utanför Freiburg, Tyskland. Samtliga 16 nationer i fotbolls-EM, hade sin ljuvliga donna på catwalken. Ingen hade lirat boll. Fast jag tror t o m Sveriges förbundskapten, Erik Hamrén, om han varit med, hade väsande dragit in luft och ryckt på axlarna av uppskattning.
Från Sverige deltog vackra Johanna Perrson, 22 år,  Stockholm. Hon kämpade bra, kan man kanske uttrycka det, om man inte har bättre förstånd därtill. På bilden här ovan ser ni henne som nr 15 i finalfältet. Nej, det avgjordes inte på straffsparkar, utan till slut stod ryskan, Natalia Prokopenko, som segrare. Hon är född i en liten by vid Svarta havet. Bara en sådan sak är värt att notera. Jag har svårt att tänka mig, att det förekom några dopingtester. Däremot hade man en ytterst meriterad domare, nämligen den f d FIFA domaren Walter Eschweiler samt Thomas Linke, en gång i tiden landslagsspelare för Tyskland. Svenskan kämpade väl som sagt var. Tyvärr räckte det inte ända in i kaklet, men Johanna blev inte helt lottlös. Det blev både prispengar och erbjudande om modelljobb. Efter sin seger som Miss EM sa ryskan: "Jag är stolt över att vara Fröken EM. Jag gillar det vackra spelet och så är det trevlig att titta på spelarna". Jag börjar förstå varför Rapport inte ägnad en sekund åt denna fotbollsfria föreställning. Snart är det kick-off på riktigt. Burrr...så spännande.

Inga kommentarer: