torsdag 7 juni 2012

EM i fotboll: Bojkotta TV4 Sport Extra!

Nu får det vara nog. Jag slår ner foten i backen med en rejäl smäll. För jag är in till döden trött på hur de kommersiella TV-kanalerna dribblar med våra plånböcker. Jag vet snart inte hur många kanaler jag måste betala för, när jag vill se sport på TV. Enda dagen TV 10, andra dagen Canal+, tredje dagen Viasat, fjärde dagen TV4 Sport, femte dagen Eurosport osv och så då nykomlingen TV4 Sport Extra. Det är tillkomsten av den senaste kanalen som får mig att gå i taket. Kanalen som får bägaren, att rinna över. Orsaken är EM-Festen i fotboll som nu drar i gång. Då passa givetvis nykomlingen på att låsa in följande matcher: Om du vill se dessa matcher, måste du alltså åter öppna din magra börs. Jag blir spyfärdig på skiten. Vi rusar med stormsteg mot en utveckling, där olympiader, världsmästerskap och annan sportgodis blir inlåsta. Det heter så, numera. Inlåsta. Ordet betal-TV är inte längre modernt, fast det är precis samma sak. För att få vara med på de stora idrottsarenorna, ser framtiden dyster ut för oss luttrade TV-tittare. Vi riskerar att få betala för precis ALLT. SVT som blivit avlövad får, tack och lov, vara med i Polen/Ukraina. En morgondag har de kvar endast VM i bridge. Det är en förfärlig utveckling. Någon måste säga i från. Det gör jag nu: bojkotta TV4 Sport Extra. Någon jävla ordning får det allt vara, även i TV världen. Nej, jag betalar inte ett korvöre till TV4. Stopp och belägg.
Skicka en kommentar