torsdag 17 maj 2012

Blomsterpojkarna sniffar in vårens första blomster

Det här är Peter och Benny. Mina grannar. Världens bästa. Säkert som Amen i kyrkan (Kristi himmelsfärdsdag). Två rejäla människor på samma bild som sniffar in vårens blomster. Först ut den härliga syrenen som nu går i blom i Lomma. Peter och Benny är vana vid mina upptåg. De ställde sig snällt bland syrenerna och sniffade. Det gick bra. Till en början med. På den nedre bilden, kan ni se ni att något gått snett. Peter skrattar och Benny frynte. Han kom just på att han är allergisk mot syrener. Tablå mitt i syrenbusken, fast kul blev det.
Det här är en helt vanlig häck som det finns rekord många av i Lomma. Det är inget konstigt med den. På Norges nationaldag är den extra grön och fin. Men sticker man in kameran i buskaget, får man en helt annan bild. Nej, det är inget vanligt fågelbo, utan barn som håller på att bygga en koja av stenar. Rart. Mina tankar går till min egen barndom. Vi byggde också kojor. Överallt. Fast en annan tid som är allt för långt borta. Jag känner för att krypa in i häcken.

Inga kommentarer: