onsdag 9 maj 2012

Blir du miljonär på BLOGGEN?

Jag får ofta frågor om BLOGGEN. Det undras över mycket: Hur får du tag i allt som du skriver om? Hur gör man? Du kan väl skriva om oss/mig/min faster, min kusin osv. För mycket om Lomma. För lite om Lomma. Kostar det pengar att starta en blogg? Tjänar du pengar på din blogg? Den sista frågan är mest förekommande. Folk tror nämligen att man blir miljonär om man driver en någorlunda populär blogg. Jag ska försöka svara på frågorna, så gott jag kan. Kanske bör tilläggas att jag fräser omkring i en Volvo S-40, modell -97 som gått 22 000 mil.
Mellan varven ramlar det in något gångbart tips. Fast oftast fångar jag dagen som den kommer. En form av färskvara. Kopplar samman händelser. Vrider in i det på mitt vis i bloggen. Lite av gammal lanthandel över verksamheten. Skoj blandas med allvar. Humorn är viktig. Jag vill ha kul, för detta är min hobby. Min personliga resa in i dimman, om Herrskapet förstår vad jag menar.
Vill du tjäna pengar är det en fördel om du är en ung kvinna, helst 16-19 år. Sedan får du sälja ut dig 100 procent till modeindustrin, kränga (skriva om) läppstift, parfym, kläder, skor m m. Helst ska du visa upp din operation av silikontuttar. Bäst är enorma inplantat. Värstingar. Ändå är det långt i från säkert att du drar in till en korv med bröd. Väldigt mycket i den här branschen är en myt.
Jag själv då? Nej, inte ett korvöre drar jag in på att blogga. Det krävs annonser som är inlagda på din blogg. Då kan du möjligen tjäna ETT korvöre. Mer ger det faktiskt inte. Jag har inga annonser alls. Mår bäst så. Min frihet att skriva om vad jag vill, är viktigare än ETT korvöre i muggen. Det kostar inte ett nickel, att starta en blogg. Det är helt gratis. Du gör den till vad du vill och KAN. Fast räkna med tunga utgifter. Du måste ha en fräsch dator, scanner osv. Självlärda kunskaper är en fördel. Kreativitet en annan grundbult. See You Later Alligator!

Inga kommentarer: