lördag 28 april 2012

Tips till Lomma kyrka: Köp in en storbildsskärm

Här har ni kyrkans senaste grepp för att locka menigheten till kyrkan. Psalmerna körs ut på en storbildsskärm. Det blir lätt som en plätt, att hänga med i texten. Jag vet, för jag har provsjungit nymodigheten. I alla fall för oss som bor i Lomma, för Lomma kyrka har ingen storbildsskärm. Predikningarna kan t o m bildsättas. Skärmen på bilden såg jag i Örby kyrka i Västergötland. Det var konfirmation och det sjöngs för glatta livet. Dessutom en lysande idé för alla äldre och synskadade. Köp genast in en skärm. Hörde prästerskapet i Lomma kyrka det? Jag avrundar med en makalös himmel. Rödare än rödast. Jag tog bilden. Rena rama knallebygden. I dag blir det sol. Bra va?

1 kommentar:

kyrksyster sa...

Det kommer i allt fler kyrkor...