måndag 2 april 2012

Bloggens aprilskämt ”nästan” sant!

I bland överträffar dikten verkligheten. Ta mitt aprilskämt i går: Lommas Svarta Malin blir ny svensk storfilm-se inlägget här nedanför. När jag drog till med rollbesättningen toppade jag storyn med att Lasse Hallström blir filmens regissör. Jag hade ingen aning om att Hollywood-Lasse är hetare än en potatis. För samma dag berättade Lasse Hallström i Expressen om sin längtan efter att få göra film i Sverige.
Inte nog med det. I morse körde Gomorron-soffan i SVT1 samma längtan från Hallström. Välkommen till Lomma, Lasse. Eftersom här inte finns några övernattningsmöjligheter i byn, får du låna en soffa hemma hos mig. Jag kan samtidigt ladda dig med spännande detaljer om Svarta Malin. På tal om 1 april. Här kommer ett första aprilskämt som är på riktigt. Ett känt åkeri i Malmö går ut med en tävling, där man kan vinna en container (!?). Jo, det är alldeles sant. Tänk dig priset. Du får hem en alldeles egen container att gulla med. Jag undrar vad grannarna skulle säga om den kärleksakten. Big Brother, släng dig i väggen. FOTNOT: Svarta Malins hemsida hittar du här: http://www.aspe.se/Fars/SvartaMalin2.html

Ja, så är det allsvensk fotbollspremiär i kväll. Malmö FF-Gefle IF. Det blir som jag skrev i fredags. Långkalsonger på och mössen nerdragen över öronen. 
Hur det slutar? 3-1 till MFF. Nog nu.

Inga kommentarer: