tisdag 6 mars 2012

Mina bloggskador farligare än Facebook. Nu studentarmbåge!

Ni skådar in i min senaste skada. Studentarmbåge. Efter 1574 inlägg på bloggen har min vänstra armbåge säckat samman. Den påminner mer om kvarlämnad blåbärssoppa i Vasaloppsspåret.
En bloggare lever farligt. I vissa tokiga länder hotas t o m bloggare med dödsstraff. I demokratins Sverige med satsning på vapenfabriker i Saudiarabien, riskerar bloggaren också sin hälsa. Det är jag ett påtagligt bevis på. Livs levande. Ännu så länge.

Den 12 februari 2009 berättade jag på bloggen om min första skada. Efter 400 blogginlägg drabbades jag av bloggskuldror. Detta som följd av att min sittställning framför datorn kanske inte var världens bästa. Jag hade ordentligt ont. Till slut fick jag söka hjälp och fick behandling. Det hjälpte mig tillbaka.
Nu var allt frid och fröjd. Jag satt där jag satt. Därför jag tyckte/tycker det är vansinnigt roligt. Trixa och skoja samt en skvätt allvar i en salig blandning. Bloggen växte OCH VÄXTE! Allt fler hittade in till bloggen.
Jag skrev och hade kul.
Tills i somras.
Den 16 juni 2011 efter 1281 inlägg skrev jag om att jag drabbats av musarm. Aj, aj och oj,oj. Det blev ett blogg gnällande utan dess like. Vila fanns inte i min värld.
Så det gick över. Det blev åter full fart framåt.

I lördags när jag vaknade, hängde och dinglade min vänstra armbåge som i ett vattenbad. Modell tennisboll.
-Vad fan är det nu, tänkte jag.
-Du har fått studentarmbåge. Slemsäcken svullnat. Kärlbristningar. Vilat på armbågen. På fel sätt under många år. Bloggat för mycket, helt enkelt, förklarade min kiropraktor, Laszlo Halasz, på Ryggcentrum i Lund för mig. Han knådar mitt envetna diskbråck (jo, fan, bloggrygg också).
I samma veva går några forskare ut och slår larm om att Facebook är vanebildande. Jämförelsevis känns det pyttigt.
Det är oändligt mycket farligare att blogga. Du riskerar uppenbart allvarligt din hälsa. Och inte blir jag bättre av att jag just nu skapar blogginlägg nr 1575.
Ett bra tips till alla bloggare är, skaffa dig en formidabel kiropraktiker. Det har jag gjort i Laszlo.
Jag har nämligen bildbevis på hur farligt det är.
Skör är människan.

Inga kommentarer: