torsdag 1 mars 2012

Jag slogs för mitt liv. Anfölls av marsmänniskor!

Det här är den absoluta sanna berättelsen om små gröna elaka gubbar från planeten Mars.
Så här lyder den skakande historien:
Mitt liv är ungefär som ditt liv. Inget speciellt med det. Dagarna rullar på. Fast så bröts plötsligt mönstret.
Små gröna män dök upp från ingenstans och anföll mig. Jag slogs för mitt liv. De var slemmiga och hala som tvålen i duschen. När jag fick in en träff, pep de av fruktan.
-AJ! Vad gör du, skrek hustrun, för det var henne jag träffade på smalbenet med en välriktad spark.
Det var en dröm, faktiskt en väldigt otäck dröm, som kändes alldeles verklig som otäcka drömmar har för vana att göra.
-Ursäkta. Min säng var full med små gröna äckliga gubbar från Mars, svarade jag förvirrat hustrun.
Vi är fortfarande gifta.
När jag vaknade på morgonen var det den 1 mars. Alltid något. Jag for genast in på NASA:s hemsida. Min jakt på de små gröna gubbarna hade börjat. Så lätt ska de min själ inte komma undan.
Nej, några gröna slemmiga män från Mars fann jag inte. Däremot gårdagens bild från planeten, den till vänster, som såg ut som Wasa knäckebröd. Dagens bild till höger, inte mycket bättre den. Sandstorm vid de båda kratrarna.
På deras hemsida rullar hela tiden bilder från Mars. Märkligt och fantastiskt. Det är ändå en resa från den röda planeten som den kallas för, till jorden på mellan 56-400 miljoner kilometer.
Kallt är där också. Och varmt: +20 på dagen och -100 på natten.
Några gröna gubbar kunde jag inte hitta.
Kan du?



Inga kommentarer: