fredag 23 mars 2012

I år ska det vara monsterägg till påsken!

Jag vet inte om det är fler än jag som tänkt på det. Men banne mig om inte påskäggen är maffigare än tidigare år. De på vinjettbilden siktade jag in i min butik i dag. En hel driva med monsterägg.
Givetvis finns de färdigpackade äggen med godis. Storleksmässigt ser de ut som påskäggen gjorde när jag var barn. Fast då var de tomma. Aldrig någonsin färdigpackade med godis. Dessutom är de numera genomskinliga. Usch. Hemskt. Förflackning. Påskharen får skämmas.

Monsteräggen är däremot tomma på godis. Poängen är att man själv ska fylla dessa till bredden. Det rör sig om kilovis med godis. När du kommer till kassan och ska betala kalaset, får du en chock. Det är listigt uträknat av köpmännen med rävar bakom öronen, för vi går på tricket.
De vill helst att vi tömmer våra magra börsar på godis. Faktum är, att det gör vi också. Svenskarna äter mest godis i hela världen. Bara under påsken sätter vi i oss ca 6000 ton godis!
Om två veckor är det lååångfredag och tandtrollen har julafton.
Men du:
Bojkotta de genomskinliga påskäggen!

Inga kommentarer: