måndag 20 februari 2012

Hallå Björn Ranelid! Nu får du stöd av Lena Philipsson

Sicket liv det blev. Kvällspressen toppar sina löpsedlar med, gissa vem, Björn Ranelid, naturligtvis. De unga artisterna som blev utslagna klarade inte av att förlora mot en brunbränd fräsch man med två år kvar till ålderspensionen. Han kunde t o m varit farfar till några av ungtupparna.
Mitt råd till Björn: bry dig inte. Dina ord kan vinna rubbet i längden.
I dag får du också stöd från Sveriges bästa showartist, Lena Philipsson. Hon skickar i väg en riktig smällkaramell.

Så här skriver Lena Philipsson på Facebook:
"Jag tycker det var bra nytänk med Ranelid. Poetiskt prat till modern bakgrund, refr på det, sjungen av någon annan. Som rap, fast poetiskt. Bra!
Men däremot tycker jag Ranelids text var för tunn, liksom refr var lite vinglig och mesig. Hans självgodhet kan ju också diskuteras men jag tyckte om konceptet!!"

Fast Hallå Där, Lena Philipsson!
Jag undrar just hur författaren med O
RDET som redskap, tar det där med att texten skulle vara för tunn?
Den som lever får HÖRA.

Inga kommentarer: