lördag 18 februari 2012

Herrrrregud! Björn Ranelids succé recenseras av storebror Håkan!

"Min brors styrka är medmänsklighet, glädje och hans positivism. Ja, så är han faktiskt komiker också. Dessutom kan han sjunga fantastiskt bra. Det är det inte många som vet.
Han kan faktiskt vara vansinnigt rolig. Jag vet, för jag har växt upp tillsammans med Björn. Följt honom under alla år.
Han är min fina lillebror som jag är mycket stolt över.
Nu gick han och och Sara Li direkt till Globen. Det är inget mindre än ett MIRAKEL. Min bror slog ut många andra duktiga musiker. Det är fantastiskt. Men så har han ett budskap i sitt språk, kärleken. Alla gillar kärleken. Budskapet gick hem hos den stora publiken framför TV-apparaterna. Själv släppte jag många tårar av glädje. Omtumlad. För en gång skull, har jag svårt att fånga de vackraste orden som ett sådant här tillfälle borde bjuda på.
Tänk er själva att få se sin bror som har varit på alla löpsedlar, kvalificera sig direkt till Globen. Det blir nästan för mycket av det goda.
Jag hoppas kunna åka upp till Globen (Storebror Håkan bor utanför Malmö, min anm.) och se Björn i finalen.
Skulle han ta hem hela tävlingen och bli den svenska representanten i Baku. Ja, då är det verkligen ett MIRAKEL
med bästa musikhälsning
Björn Ranelids storebror
Håkan
"
FOTNOT: Illustrationen av bröderna Ranelid är gjord av Jerker Eriksson. Gossen till vänster är Håkan, 6 år, och så Björn, 3 år, gammal. Jerker Eriksson hemsida hittar du här: http://jerkereriksson.se

Inga kommentarer: