onsdag 8 februari 2012

Grått hår hetaste modet-jag är supermodern!

Plötsligt så händer det bara. Från ingenstans slår det ner som en blixt. Man har på ålderns höst blivit modern. Het!
Se på vinjettbilden. Det är min lurviga skalle. Grått hår. Hetaste modet.


Göteborgs Posten skriver:
”En färglös och lite udda trend har poppat upp bland Londons it-tjejer. De har gått och blivit gråhåriga. Även på catwalken har det gråa håret svallat, både på Giles Deacons och Gareth Pughs senaste visningar i Paris hade modellerna grått hår”.
Det hade jag ingen aaaaning om...
Är man då son till en framgångsrik damfrisör, blir det till att gräva bland hårstråna.



Den här nya modetrenden började med att Lady GaGa, vem annars, trädde fram gråhårig i ett glassigt modemagasin. Pang, sa det i hårvärlden. Genast hakade andra stjärnor på trenden. Helen Mirren slutade genast färga sitt hår och blev modern i sitt naturligt gråa hår. Vi gråa pantrar fick en något överraskande comeback.
Jag vet inte nu hur jag ska ta tillvara min nyvunna skönhet. Grannfruarna är välkomna in och känna på det.



Jonas Gardell twittrar i dag om Reinfeldt:s förslag:
"Reinfeldt förespråkar att vi byter karriär ”mitt i livet”. Förslag på yrken för våra äldre. A) Krocktestdockor. B) Möbelstoppning. C) Tvål".

Inga kommentarer: