onsdag 30 november 2011

Maja skapar Lommas sagovärld!

Ta några droppar Elsa Beskow-hon med Hattstugan, några stänk av John Bauers förtrollande värld och pudra över Astrid Lindgren underfundiga humor. Då får ni Maja Lindbergs förtjusande sagovärld som skapas hemma i vardagsrummet i Lomma. Det är en märklig kombination av det bästa inom den svenska sagovärlden som någonsin skapats.
Tog jag i?
Jaså, kolla in den här teckningen:


Ni har säkert sett affischen till helgens Julrunda med den traditionella Julmarknaden i byn, den 3-4 december.
Affischen har Maja skapat. Visst vilar det även mycket Disney över hennes konstnärliga uttryck. Jag gillar den mycket, för jag blir 10 år gammal igen.
-Jag håller också i helgens konstrunda, berättar Maja för mig och riktigt pustar ut bland alla julkort m m som ska skapas.
Nej, nu är det inte min text som gäller utan Majas underfundiga konst med sitt speciella svenska sagoljus.
Håll till godo!





Inga kommentarer: