tisdag 18 oktober 2011

Jag-en rookiepensionär fick äntligen något gratis: TVÅ SPRUTOR!

I augusti blev jag folkpensionär. Fyllde magiska 65 år. Över en natt blev jag helt friskförklarad. Försäkringskassan förde över mig till pensionsmyndigheterna. Det är ett enastående trollerinummer av myndigheterna. Fast mitt billass med mediciner fick jag behålla. Alltid något att glädjas över.
Jag har sedan dess letat efter gratispensionärserbjudande, men kammat noll. Inte ens en kopp kaffe har någon butik orkat med att bjuda mig på.
Lommas tidigare oppositionsråd, Karin Lyberg, blev också pensionärsrookie i år. Hon har berättat för mig, att vi åldringar får åka utför för halva priset på skidor i italienska Dolomiterna. Alltid något.
Men så slog mitt första gratiserbjudande till under tisdagen.


Premiär för influensasprutan samt även en dos mot lunginflammation, för oss som fyllt 65 bastanta år. Och uppåt i åldrarna.
När Vårdcentralen slog upp sprutportarna kl 14.00, kom jag ångande med andan i halsen. Det gäller min själ att ligga i när saker och ting är gratis. Jag blev nr 7 i Lomma att få de båda sprutorna.
HELT GRATIS!
Fattar ni?
Två på ett bräde!
Vad är en kopp kaffe mot några nålstick? Du slipper ligga som en död sill på landbacken i vinter.
Nu ska jag bara lära mig åka skidor också. Utför. I Dolomiterna.
Visst är livet spännande som rookiepensionär.
FOTNOT: Rookie kommer från ishockeyns NHL. Det är årets nykomlingar i den tuffa serien som kallas för rookie. De får också gratis sprutor. Av lagläkaren.

Inga kommentarer: