fredag 14 oktober 2011

Håkan Juholt sitter kvar. Gjorde en superpudel!

Socialdemokraternas partiledare, Håkan Juholt, sitter kvar. Efter ett sex timmar långt möte har socialdemokraternas verkställande utskott bestämt att man har Håkan Juholts fortsatta förtroende.
Efter mötet blev det en snabbt tillkallad
presskonferens. Det var en skakad men samlad partiledare som ödmjukt gjorde en superpudel.
-Jag kommer att få leva med detta hela
mitt liv. Jag har fått slåss mot väderkvarnar och bett om ursäkt. Slarv, kaos och rykten fäster inte på mig. Ingvar Carlsson är min viktigaste mentor
-Det har funnits en regel som jag inte kände till. Jag kommer också att resa ut i landet för att lyssna och berätta och höra vad många människor tycker. När krutröken har lagt sig, kommer det att vi
sa sig vad som varit rätt och fel.
-Jag har gjort ett fel och är ledsen och sorgsen över att jag gjort människor besvikna. Jag ber alla dom om ursäkt som anser att jag gjort dom besvikna. Jag har inte försökt undanhålla eller lura någon. Jag är djupt ångerfull, sorgsen och ledsen att jag inte läst på regelverket, säger alltså Håkan Juholt.
Min egen kommentar:
Hur orkar människan gå vidare?
Elefanthud?
Ja, möjligen.
FOTNOT: Åklagaren har också i dag beslutat om att förundersökningen läggs också ner.

Inga kommentarer: