fredag 28 oktober 2011

BILDEXTRA: Baglady i Lomma!

Den här unika bilden fick jag i dag på morgonen av en Lommabo. Den avslöjar att det finns en uteliggare(!?) i byn.
Bagladyns-om det nu är en dam, men det ser mer ut som en man-packade kundvagn med tillhörigheter.
Och så frukostbestyr med soptunnan.
Först tänkte jag att det kanske är en turist. Minns när jag förra sommaren skrev på bloggen om Lommas totalt avsaknad av övernattningsmöjligheter för turister. Det är fortfarande lika illa, så varför inte?
Hur som helst. Sveriges bästa boendekommun har fått sin första uteliggare. Bildbeviset ser ni här ovanför. Idyllen blir omskakad.
Ja, jävlar i min lilla låda.
Jag fick pigga upp mig med att översätta ordet Trollhättan till kinesiska. För i dag kom beskedet:
Kineserna tar över Saab i Trollhättan.
Är det inte det ena, så är det det andra.
Var god skölj.

Inga kommentarer: