måndag 26 september 2011

Några bitar godis

I dag är det premiär för hummerfisket. Havets guld. Hela Bohuslän är på tåspetsarna. Titta på bilden här ovanför från Maine, USA. Snacka om BIG meny. Och billig hummer. I Maine, USA, meddelar mig lommabon, Gunilla Lundström, är hummer gatumat. Det blir den aldrig i Sverige. Ändå säger vi: mumsfillibabba!
Aldrig någonsin har AIK:supportrar varit så väluppfostrade som i går, i samband med matchen MFF-AIK 1-1. Det var nästan så att polishästarna blev arbetslösa.
Det var en märklig förvandling att skåda. Kanske kan vi börja hoppas på en bättre läktarkultur inom svensk fotboll.

För att citera Lomma kommuns hemsida:
"Just nu genomför socialförvaltningen en undersökning om matvanor hos äldre och personer med funktionsnedsättningar."
Det är bra. För att få vara med i undersökningen ska man ha fyllt 65 år. Det har jag, så jag har fyllt i enkäten. Vid årsskiftet ska undersökningen presenteras. Enkäten. Klicka HÄR!

Rolle af Trollhättan fick lift med en tom buss ner till Grootfontein. Namibia. Det blev en lång och tuff resa genom vilda Caprivi Strip. Han skriver till mig:
"Kom fram vid 20.30 tiden
pa kvallen och jag fick tag i ett motell, stupade i sangen efter att tagit lite malariaprofylax som skoljdes ner med tonic water."
Nästa utmaning blir att försöka ta sig
till Oshakati och Ruacana. Där vill han hemskt gärna besöka Himba-folket-se bilden på den sköna.
Vi håller tummarna för årets pensionärsresa. Måtte allt gå bra för honom. Ensam som han är.

Inga kommentarer: