lördag 17 september 2011

Bloggvärldens Oscarsgala i dag-rött kort till gamla Gubbar!


I dag har vi alla gamla BloggGubbar och BloggKärringar, med för den delen, åkt på ett rött kort.
Den kosmetiska tidningen Vecko Revyn, anordnar nämligen Blog Awards. Det är något av bloggvärldens Oscarsgala i svensk tappning.
Denna modevärldens hybris är endast till för unga fräscha människor som gillar blogga om sina ömmande tuttar, läppstift, hösten trender på catwalken m m. Det doftar också STOCKHOLM lång väg över hela tillställningen.

Här ovanför kan ni se ett kollage som jag smällt samman med några av deltagarna som nominerats. Några ung pojkar har också lyckats tränga sig in i denna illustra skara med hårdsminkade Bloggkvinnor.
Grovt höftat kan jag tänka mig att medelåldern ligger mellan 17-23 år. Det är väl bara Carolina Gynning som sticker ut med sina 33 år den 6 oktober. Den här tävlingen är absolut inget för oss som snart ska ”over the hill”.
Och det är väl bra.
Tänk er om mitt gulliga nylle dykt ut bland dessa förtjusande unga människor?
Det hade naturligtvis gått rätt åt helvetet med hela tävlingen. Även om jag i går fick ett erbjudande om att få köpa ansiktscreme Fleurosome för endast 49 riksdaler.
Nej, jag är mycket stolt över alla dessa unga och vackra människor. Många är dessutom mycket begåvade. Det är en bra rustning för framtiden.
Blogglivet är fantastiskt.
Heja, alla unghöns!
Gamla tuppar ska kokas i vin och ätas upp.



Läs mer Vecko Revyns Oscarsgala HÄR!

Inga kommentarer: