tisdag 13 september 2011

Bloggen upptäckt i Söderhavet-FIJI!

Vajande kokospalmer. Vita sandstränder med smaragdgrönt hav. Där vill jag skapa mitt magnum opus.
Fiji-så långt bort att du är halva vägen runt jordklotet.
Nu till saken som får mig att spåra ur.
När jag skrev mitt första inlägg på bloggen den 8 juli 2008, hade jag noll (0) besökare/läsare. Jag skrev praktiskt tagit rakt ut i tomma luften. Mest för de närmast sörjande. Anhöriga, samt en och annan illvillig kompis. Inga fler.
Nu över tre år senare och 1361 inlägg på bloggen, har jag faktiskt läsare över hela världen. Mitt bloggverktyg-Blogspot.com-presenterar mig dagligen en noga genomförd statistik från vilka länder mina besökare kommer från. Och som jag får ta del av.
Det är en förvånande läsning.
Fast i går slogs alla rekord: jag hade en premiärbesökare från Fiji!



Genast gick min fantasi i gång. Med dagens moderna teknik sitter alltså någon på Fiji och hittar min blogg. Det måste vara en sällsam upplevelse på denna berömda söderhavsö. För jag blandar stort som smått. Lomma med hela världen.
I bland blir det bra.
I b
land blir det skit.
Jag bjuder på det.
Mina besökare gillar i alla fall röran. Annars skulle jag inte haft så många besökare-från 0 till ett pa
r hundratusen!
Därför vill jag nu åka till Fiji. Kanske få knäcka en koksnöt med ju
st den här besökaren.
Reseguiden
ger mig det billigaste priset, 41073 kronor, t o r.
Resan är
lång och dryg.
Jag reser ut från Kastrup onsdag kl 16:05 och landar på fredag 12:10, Nausori International Airport i Fijis huvudstad, Suva.
Garanterat är jag både trött och yr i huvudet.
Därför behöver jag hängmattan på vinjettbilden.
Damen här nedanför får allt vänta på mitt magnum opus.
Fan, där fick jag allt till det.


Inga kommentarer: