måndag 19 september 2011

Äventyrspensionären rånad i Afrika!

För en tid sedan, skrev jag om Rolle af Trollhättan, 67 år, resa till Afrika. Rolle reser ensam. Helt på egen hand. Inget är bokat. Bara rakt ut i äventyret. Det är verkligen en tuff strapats för en folkpensionär.
Det stora målet är att få se en leopard i vild tillstånd. Sedan är ”The Big Five” komplett för hans del. Det är alltså ett pensionärslivet 2011 som inte går av för hackor.
Nu har hans första rapport landat i min dator, vilket stillade något mina franska nerver.
Och har inte människan redan blivit rånad!



”Hej Calle!
Anlande i gar morse till Johannesburg vid 07.30 tiden. Kopte en biljett med South Africa Airlines till Livingstone. Det flyget gick 10.40, sa det var inte mycket vantan. Har kostade det 50US for att fa visa in till Zambia! Tog in pa Fawlty Towers och har betalar jag 45 US for ett eget rum med dusch och toalett. Hyfsat stalle mitt i stan. Idag gar det en buss harifran till Victoria Fallen. Det skall bli mycket intressant att se dessa. Sag dem ganska bra ifran luften nar vi flog in.
Skall nu ga bort till busstationen for att se om jag kan kopa en biljett till Kasane i Botswana.
Jo, nar jag kom till Livingstone sa hade någon efter att jag checkat in vaskan, brutit upp den och tagit min nya Casio kamera. Som tur ar sa tog jag aven med den gamla Canon kameran, sa det skall bli lite bilder anda.
Fortsattning foljer.
Rolle.”
FOTNOT: I stora vida världen finns inga å-ä-ö, på tangentborden.

Inga kommentarer: