torsdag 18 augusti 2011

Mystiska gässfamiljen i Lomma blev med anka

Kalle Ankas brorsöner, Knatte, Fnatte och Tjatte, känner vi alla till. De har för vana att stöka till det hemma i Ankeborg för morbror Kalle.
En dag gick allt överstyr. Kalle Anka tog sina brorsöner i hampan. Nu fick det en gång för alla vara slut. Tid för omplacering till ett familjehem av de vilda pågarna. Det blev till den numera berömda stenen med gässen i brf Skrattmåsen i Lomma. Integrationen, kära vänner, integrationen.
Det var den 5 maj i år jag skrev om den mystiska gässfamiljen som bara växer till antalet. Sydsvenskan ryckte genast ut och skrev också om gässfamiljen i Lomma.

När jag kom hem från min vidunderliga karusellresa till Tyskland, mötte jag en upphetsad Flax och hans hustru, Lena Evelyn, utanför garageporten.
-Calle har du sett att gässfamiljen utökats?
Mystiken tätnade. Ett tag tänkte jag t o m koppla in Leif GW Persson på fallet. Polisen i Ankeborg visste emellertid att ge besked. Nej, det var inte Björnligan som varit i farten, utan lurifaxen Kalle Anka själv, i egen hög person.

Emellertid, infann sig snart ett annat problem. Kalle Anka hade i sin vrede tappat bort Tjatte. Därför står endast Knatte och Fnatte i dag på stenen.
Om någon hittar Tjatte, se då till att även han kommer till sitt nya familjehem på gråstenen i Lomma.
Yes, blev till en anka, eller hur man nu ska få till ett fyndigt slut.



Inga kommentarer: