tisdag 5 juli 2011

Valpen Harry vill bli tyngst i världen

Det här är Harry. Han är en godmodig valp. Endast 11 veckor gammal, men växer så det knakar. Redan nu visar vågen på 18, 5 kg.
-Harry går upp med 2,5 kg i veckan. Det går åt en liter torrfoder om dagen, säger husse Martin till mig och skrattar.
Min ”Lilla Vovven” är en amerikansk cockerspaniel, 11 år, väger 10,5 kg och stoppar i sig 2 dl torrfoder om dagen. Redan nu sätter alltså lilla (!) Harry i sig fem gånger så mycket om dagen som min fullvuxna vovve.


Harry kommer att behöva mycket mat i sina dagar, för Harry vill bli en av världens tyngsta hundar.
Rasen är engelsk mastiff. En vovve med ett mycket personligt sinnelag. Snäll och barnkär. Vill helst ta livet i ett behagligt tempo. Helst ingen motion alls. Godmodig, som sagt var.
Det är egentligen en hundras som passar mig.
För några år sådan sprang jag på Kepler i Lomma, en fullvuxen engelsk mastiff. Kepler vägde 106 kg och stod mest och myste över livet.
Det är alltså hit som Harry siktar: en rejäl och respektingivande hund.
Martin och hans familj har fått MYCKET hund för pengarna.
-Lycka till, säger jag och ”Lilla Vovven”.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Calle, skoj att läsa om vår Harry! Hälsningar Jill