söndag 24 juli 2011

Boogie woogie-Alexander och Anna fick mitt piano för 1 kr!

Nu ska ni få lära er hur man säljer ett piano från anno dazumal.
Det började med att jag lade ut mitt boogie woogie-piano på Blocket. Pris en (1) krona.
Jag följde upp med ett inlägg på bloggen i torsdags. Där skänkte jag bort det. Är man så duktiga att man läser min blogg. Då ska man också få pianot. Helt gratis.
Det var många nyfikna som hörde av sig. Vissa trodde t o m att pianot kunde lira boogie woogie av sig alldeles själv.

Så ringde Anna, 26 år, jobbar som notarie i Malmö.
-Har du kvar pianot, frågade hon.
Visst fanns denna klenod kvar.
I dag kom så Anna som spelar piano och hennes sambo, Alexander, 25 år, som lirar gitarr och inspekterade skönheten.
Det blev kärlek redan vid första ögonkastet.
-Vi såg det först på Blocket, sedan läste vi din blogg, sa Alexander som för övrigt är uppvuxen på Allégatan i Lomma. I dag jobbar han som datatekniker.
-Då får ni mitt piano, svarade jag. Dessutom är det en fördel när du växt upp i Lomma.
-Aldrig, kontrade de med en mun. Du får 1 kr.
-Affär, blev mitt svar. Bara för det får ni pianostolen gratis, en form av rabatt.
Nu återstår bara transporten. Flyttfirma. Och sedan en pianostämmare.
-Boogie Woogie, sa jag till de unga tu, när de rockade ut i livet.

Inga kommentarer: