fredag 22 juli 2011

Flera döda i explosionen i Oslo-svensk TV visar golf!

Medan världens stora TV-bolag rensar allt i TV-rutan och öser på med material från explosionen i Oslo, visar SVT1 golf, SVT2 Emma och TV4 Miss Marple.
Just nu meddelas att flera personer kan vara döda och många skadade. Det bekräftas också från den norska polisen ä
r det rör sig om en bomb.
Svensk TV bryr sig inte. Vi spelar tyvärr i lingonserien.
Jag skäms.
Givetvis sänder norsk TV direkt. Bilder finns. I Sverige kör vi ut golf och en brittisk deckare.
Jag skäms.

Vakna för fan, alla såsiga journalister på våra svenska TV-kanaler!
Själv fick jag en nyhetsflash från alerta Aftonbladet kl 15.44 om en explosion i den norska huvudstaden.
Klockan är 17.20 när jag skriver det här. Nu återgår jag till CNN och Sky News. Tyvärr har jag inte norsk TV, men det har kompisen Leif.
-Här är det fullt ös. Man visar t o m närbilder på skadade människor, säger han till mig.
Jag skäms över svensk TV.
(vinjett bilden är från Verdens Gang i Oslo)



Länk till Expressen HÄR!
Länk till Aftonbladet HÄR!
Länk till Verdens Gang i Oslo HÄR!

Inga kommentarer: