lördag 30 juli 2011

Djurgårdssupportern förlorade 10 000 kr när matchen bombades av Djurgårssupportrar!

Det jag nu ska skriva om, är precis vad jag såg och upplevde på den avbrutna allsvenska fotbollsmatchen mellan Malmö FF-Djurgårdens IF, under söndagen på Swedbank Stadion.
I vanlig ordning var jag på plats: Entré F sektion 34 plats 215. Årskort. Tusentals kronor har jag betalat.
Stämningen god. Många Djurgårdssupportrar på plats. MFF tar ledningen efter drygt fem minuters spel. Två minuter senare kommer första bomben, Jag vägrar kalla det för ynkliga knallskott. Vi på läktarplats hoppade till av rädsla. Jag blev lätt döv på öronen.
Spelet fortsatte.
Då kom ytterligare en bomb. Och ytterligare en bomb. Domaren Martin Hansson bröt matchen. Under väntetiden kom YTTERLIGARE TVÅ BOMBER.


Malmöpubliken buade ut Djurgårdsklacken som kastade in bomberna. För så var det. Bomberna kastades in av supportrar till Djurgården. Det var i alla fall så jag och alla på på min läktarsektion uppfattade det.
Canal plus hävdade att det var en MFF-supporter som började. Åt helvetet fel. Polisen betonar också att så inte var fallet.
Jag tog mig t o m bort till Djurgårdsklacken. Där träffade jag mannen på vinjettbilden vid pilen som jag lagt in. En supporter till Djurgården, vilket syns på tröjan.
-Jag har åkt ner från Stockholm med hela familjen, för att njuta av en spännande fotbollsmatch. Det kostade mig 10 000 kronor, så bombar en av våra egna matchen åt helvete. Ja, det är alldeles för jävligt. Man kan gråta, säger han till mig mycket upprörd.
Jag förstår honom mer än väl.
Det är åt helvetet.
Jag får återkomma med vettiga tankar när min hjärna svalnat. Men med tanke på vad jag såg och upplevde finns det bara ett kort att ge polisinsatsen:
Rött kort!


DN HÄR!
SVD HÄR!
Sydsvenskan HÄR!
Expressen HÄR! Och HÄR!
Aftonbladet HÄR!

Inga kommentarer: