lördag 4 juni 2011

Bloggen avslöjar: COOP EXTRA till Lomma!

Nu är det klart. Det blir Coop Extra som blir Lommas nya storbutik i Lomma Centrum.
-Ja, så blir det. Min Konsumbutik läggs ner, bekräftar Sven Wollin för mig.
Den 18 maj spekulerade jag på bloggen om att det skulle bli Coop. Mina uppgifter grundade sig då på viskningar och rop i mitt öra.

All bebyggelse vid Lomma Centrum började rivas i augusti förra året. Sedan dess har det varit många på förslag om att driva Lommas största butik i framtiden. En hake har varit hyreskostnaden som ansetts för hög. Hemköp var med på banan ända fram till målsnöret.
Redan efter årets byggsemester drar man i gång nybygget. Det första blir att gräva en djup grop för ett underjordiskt garage, för plats åt 200 bilar. Hela komplexet ska stå färdigt till julen 2012.
Det ska också bli spännande och se hur grannen, Hemköp, kommer att möta den nya tuffare konkurrensen.
De har i dag sin butik en bit bort, men den är för liten. Deras problem är att det inte finns tillgänglig mark för en utbyggnad.
Nästa dragkamp blir spelet.
I dag är Hemköp i Lomma ATG-ombud och Svenska Spels Onlineombud
. Räkna med att det är någon som Coop Extra gärna vill ta över i framtiden.
Vem vågar satsa några kronor på en vinnare?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad var det jag sa!
Peter

Anonym sa...

Låt handlarparet i Hjärup ta över, de har fått riktigt bra ordning på den butiken!