torsdag 16 juni 2011

ALARM! MUSARM!!!

Efter 1281 inlägg här på bloggen, har jag fått MUSARM. Visst har jag hört talats om åkomman, men inte tagit den riktigt på allvar.
Nu är jag där.
MUSARM.
Visserligen en struntsak i jämförelsevis med alla andra maffiga sjukdomar och stora operationer, jag gått igenom de senaste 30 åren, men ändå.
MUSARM.
Musarmen slog inte till vid datorn. Under en natts orolig sömn levde höger armbåge rövare med mig. Värken strålad
e också ner i underarmen.
-Vad fan är det nu, tänkte jag på morgonkulan.
MUSARM, tänkte jag definitivt inte på. Jag måste ha legat fel på armen.
I helskotta heller. Värken satt som fastnaglad. Hela dagen. Hela nästa natt. Fortsatte. Morgonrakningen. Hyvel och lödder. Höll på att skära näsan av mig.
Numera springer man inte i första ta
get till doktorn. Man googlar. Där stod:
"Musarm-tennisarmbåge. Om du går ut i kylen och lyfter ett mjölkpaket och det gör ont i armbågen. Inflammation i muskelfästet. Musarm-tennisarmbåge."
Jag lyfte mjölk. Jaha. Det är priset jag fått betala efter 1281 blogginlägg sedan starten den 8 juli 2008.
MUSARM.
Och vidare:
"Låt armen vila en till två veckor, så
går det över."
Vila?
Jag har redan skrivit in
lägg 1282. Det senaste läste du precis.
Vad gör man inte fö
r konsten.

1 kommentar:

Anonym sa...

testa Duopad