söndag 8 maj 2011

TV-kändisen och barnens Ola Lindholm har börjat trolla

Det här är Hecor El Neco. När jag var barn trollade han i skyltfönstret på Carsons hörna vid Värnhemstorget i Malmö. Det var på den tiden när folk gick man ur huse för kolla in julskyltningen i början av december.
Hector El Nector var en riktig troll
konstnär som ägde en fingerfärdighet av Guds nåde. Hector knäppte med fingrarna och vi såg vad vi inte såg men trodde på vad vi såg var sant.
Det här är Ola Lindholm. Han jobbar just nu också hårt med att knäppa med sina fingrar, men vi ser bara att han hade kokainrester i urinen. Ola nekar och trollar fram en advokat som säger om knarkbeskyllningarna:
”Antingen måste han fått i sig det ovetande, eller så har det blivit något fel med polisens prov.”

Herre Gud, vi har hört det förr:
Javier Sotomayor, världsrekordhållaren i höjdhopp, åkte också dit för kokainspår i urinen.
Hans förklaring: - Det är maffians fel. Kubas regering skyllde på CIA.Den förre tjeckiske tennisstjärnan Petr Korda.
Hans förklaring: - Det måste komma från kalvbiffen jag åt på en restaurang. En förklaring som inte höll, eftersom hans mängd nandrolon motsvarade 40 kalvar om dagen i 20 år.

Friidrottaren Dennis Mitchell, som tagit tre OS-medaljer, togs med för mycket testosteron.
Hans förklaring: - Jag har druckit för många öl och haft sex med min fru. Det finns också bortförklaringar som ”Jag måste ha fått i mig kokain när jag borstadhttp://www.blogger.com/img/blank.gife tänderna.”
Eller vad sägs om denna varianten: ”Jag har fått det i mig från ett tvillingfoster”. Eller "Urinen var inte min. Någon pissade i muggen när jag vände bort blicken".
Ja, så där håller man på. År ut och år in. Nu heter trollkonstnären Ola Lindholm. För att rädda sin karriär, borde han hetat Hector El Neco. Det gör han inte.
Trist men sant.
FOTNOT:Bilden Olas knäppa klipp kommer från Kamratposten.


Ola Lindholm skriver själv på sin blogg HÄR!

Inga kommentarer: