måndag 25 april 2011

Lomma i dag: En färgglad prick ska auktioneras bort

Det inträffar, lite då och då, att jag ger mig på saker "utan veta vad jag göra". Det är sådana upplevelser som ger livet en extra krydda i tillvaron.
I dag ska jag tex hålla i en bilauktion kl 16.00 på Hans Hanssons gård i Lomma. En styck graffitibil som konsteleverna från Östra Grevie Folkhögskola målat, ska ropas ut.
Det är en Honda Civic från 1991, fyra ägare och har rullat 18 166 mil.
Problem.Körförbud.
Det behövs två nya däck. Ett litet hål på avgasröret. En gång en pigg rishög, numera en färgglad prick. Lomma Event lovar fixa till problemen åt en eventuell köpare.
Jag har ingen aning om hur det här ska sluta. Det kan faktiskt gå åt pipan. Tänk om det blir bara jag och bilen, hondan också. När det dessutom är körförbud, får jag väl bosätta mig på Hans Hanssons gård.
Jippot är en del i årets Påskvandring i Lomma med öppna ateljéer och tusen saker till. Succén har varit total.

Min egen förberedelse inför dagens auktion är minst sagt usel, för inte säga våldsamt värre. En mycket nära anhörig har under påskhelgen kommit till allvarlig skada. Det har varit mer ambulans och sjukhus, än påskägg, för min egen del. Dessutom mitt i självaste påsknatten. Usch, ja...
Kanske just därför ser jag fram mot dagens övning i solskenet med en extra förväntning. Alla människor behöver något kul som bryter ens tunga vardag. Det har jag i dag på Hans Hanssons gård kl.16.00.
Den som lever får se hur det slutar.
Håll tummarna.
(
Research: Bo-Göran Petersson, Lomma.)

1 kommentar:

Anonym sa...

blev bilen såld eller finns det fortfarande chans för eventuella köpare? ;)