fredag 14 januari 2011

Snögubbstävling: Berlin den största-Lomma en piccoloGubbe


Sent i torsdagskväll började snön sakta singla ner över Lomma. Någon av mina grannar var snabbt framme och kramade en pytteliten snögubbe. Den blev riktigt söt, där den tronade på lådan med sommardynor.
Frågan är vem av mina grannar som skapade denna piccolosnögubbe? Det finns fyra att välja på, alla med barnasinnet kvar:
Storfiskaren Peter. Ja, möjligen, men knappast. Trots att han är ett busfrö.
Kerstin. Aldrig. Inte Kerstin. Hon skulle inte få för sig att krama Gubbar, i vart fall inte några som är iskalla.
Benny. Ja, han är full i sjutton. Gillar att busa.
Rita Hayworth. Utan tvekan. Det är typiskt Rita. Benny har säkert applåderat Gubben i smyg.


Hur som helst, blev det vinterns pinpinettaste snögubbe. Lomma tog alltså hem priset i Bloggens interna snögubbstävling i Liten Klassen, medan Berlin ståtar med priset för Den Största Snögubben jag sett i år. Den stod upprullad utanför en krog med gott öl. Det blev en bild.
Nu är det så att vintern långt ifrån är slut.
Jag räknar med fler Gubbar. Har du rullat dig en kul snögubbe i vinter och har en bild på Gubben, skicka över den till mig.
Fast just nu får man ha väldigt bråttom. Det töar kraftigt. Det finns inget vaccin mot smältdöden för snögubbar.
Vad säger Smittskyddsinstitutet?




Och i kväll röstar vi på Björn Ranelid i Let´s Dance!

Inga kommentarer: