torsdag 2 december 2010

Modebloggen: Pernilla Wahlgren sopade banan med Rockbäck

Det är inte ofta jag skriver om mode. Det beror säkert på mitt ringa intresse för branschen.
Det var så att jag seglade in på allas vår Pernilla Wahlgrens blogg. Raskt åkte jag rakt in i Piccadilly Circus som visade sig vara ”Pernilla i Prag”. Hon var där och spelade in en reklamfilm.
Modebilder med Pernilla med Gucci, Tiger, HM och alla stjärnors frissa, Jean Luc. Man kan bli matt för mindre.
I matbutiken träffade jag Lotta och hennes Gubbe. Jag testade idén att utmana Pernilla med min säckiga modegarderob.
-Gör det, skrek de upphetsat, en miljon mil från glitter och glamour.
Jag gick hem. Rev och slet i mina gömmen. Det fick bli en satsning på nostalgi, tex understället jag bar i 50-gradig kyla på en märklig reportageresa till Sibirien 1978. För inte tala om kängorna jag köpte i början av 1970-talet för 45 spänn. Outslitliga.
Matchen Pernilla Wahlgren VS Calle Rockbäck, får ni här.
Håll i hatten, för nu bär det av.





FOTNOT: Bilderna på Pernilla Wahlgren har jag lånat från Pernillas blogg, ”Pernillas värld”. Pernillas blogg. Klicka HÄR!

Kommentarer
Sign.Lennart i Halmstad:
"Jag måste säga att jag är imponerad! Din kollektion är mycket intressant. Att sätta på sig gamla lumpor! Milde tid."
Fmeksbprop 731:
"Din och vår tröst är att du i alla fall sjunger bättre än Pernilla."
Svar från Calle:
Begåvat. I alla fall den sista kommentaren. MERA sådant!

1 kommentar:

Anonym sa...

Calle!

Din och vår tröst är att du iallafall sjunger bättre än Pernilla.

(Och det du har har du ju i Lomma)

Hälsningar Fmeksbprop 731