måndag 18 oktober 2010

Sladdertackan avslöjar Ingvar Kamprads goda hjärta

Hej, det är jag som är Sladdertackan. Jag bor i ett skjul i Calle Täppa. Det enda som oroar mig är att djurrättsaktivisterna kommer och befriar mig och jag blir överkörd av en bil.
Jag bedriver mina spaningar över hela världen, lyssnar och stämmer av. Sedan skriver Calle ner allt sladder på bloggen. Det är ganska fiffigt, om jag får säga det själv.
Ta bara det här med Ingvar Kamprad. Han är t o m rikare än Joakim von Anka. Och han som är sååå rik. Men Ingvar har också ett hjärta av köttbullar.

Jo, det är faktiskt sant. Jag har nämligen hört det direkt från hästens mun, nästan, i alla fall. Så här gick det till:
Det svenska försvaret brukar låna en bit av IKEA:s olika jätteparkeringar. Det kan gälla omgrupperingar eller så måste fältköket upp för utfodra hungriga svenska soldater på morgonkvisten.
Den här gången hade något gått fel. När 7000 man dundrade in på parkeringen stod där containrar i vägen. Det svenska försvaret föll nästan samman. Varuhuschefen vred sina händer och mumlade om ett misstag.
Försvarsmakten villrådig. 7000 soldater började skramla med sina tomma snuskburkar.

Då kliver det plötsligt fram en man ur morgondiset.
-INGVAR, kom det från 7000 hungriga soldatstrupar.
-Ingvar, pep varuhuschefen förvånat och började fundera över den framtida förflyttningen till lagret i Älmhult.
Jo, det var Ingvar Kamprad som klev fram med buskiga ögonbryn.
-Jaha, vad är det här då, sa han och snörpte på sin småländska mun.
Informationen kom snabbare än det går att sätta samman en Billy hylla.
-Jag tar över, fortsatte Ingvar och höjde rösten:
-SOLDATER. PATRON UR. ALLA SKA FÅ KÖTTBULLAR!
-INGVAR, INGVAR, INGVAR, skanderade 7000 svenska hungriga soldater.
Några hundratusen köttbullar kördes fram och potäter, sås samt lingon. Mjölk och läsk.
-Men betalningen. Jag måste först kolla med Högkvarteret, sa ett darrigt befäl.
-IKEA bjuder. Ta för er gossar, sa Ingvar och drog sig tillbaka in i morgondiset.
Den här historien tycker jag är underbar.
Må gott.
Jag tror Calle får bjuda mig på en köttbullamacka.
Sladdertackan.

Inga kommentarer: