lördag 4 september 2010

Så här ser bloggens nya ansikte ut

Så var det premiär för en ny övervinjett. Denna gång har jag valt lägga spanarnas spanare, Sherlock Holmes, i ett förstoringsglas. Det påminner lite om mig själv, faktiskt. Jag spanar alltid:
antingen jag läser böcker, tidnin
gar, ser på TV, lyssnar på radio eller rör mig i livet. Det kan vara i Sverige, utomlands eller hemma i byn. Jag läser alltid av min omgivning.
Yrkesskada?
Visst är det så, samt en rejäl portion nyfikenhet på själva livet.
Det du inte ser, upptäcker jag. En liten detalj som blixtrar förbi, kan hamna på bloggen.
Det påminner om konstnärens öga.

När jag körde igång bloggen i början av juli 2008, var det här min första övervinjett som jag valt att kalla den för. På den tiden hade jag en stråhatt (Panama) på knoppen. Det blev ett väldans tjat om hatten som blev ett signum för bloggen. Hattvarianten har hängt med längst av alla.
Ja, sedan blev det några till. Av någon anledning försökte jag följa årstiderna.
Här fortsätter kavalkaden som avrundas med den nya fräscha tidlösa vinjetten.
Hoppas ni gillar den.
Jag tycker själv den är rätt så fräck.





Inga kommentarer: