lördag 25 september 2010

Det var som 1000:an också. Drömmen om hjälterollen i Hollywood, slutade som korvgubbe i Kävlinge!


Ja, det var tusan också. Det här är mitt blogginlägg nummer 1000. Därför har loggan allra överst dagen till ära gjorts om till JUBILEUMSBLOGGEN!
Gratta mig gärna, för jag älskar smicker. Och det kan behövas.
För jag ska berätta om hur vännen Rolfs och min stora dröm buklandade utanför ICA i Kävlinge. På söndag kväll har nämligen SVT:s serie ”Starke Man”, premiär i ettan klockan 20.00. Det blir hela 13 avsnitt och vi är med i höstens stora humorsatsning.

Några duvungar i TV sammanhang är vi inte direkt. Rolf har som tullare åtskilliga gånger stått och viftat med smuggelsprit i både Rapport och Sydnytt. Han är faktiskt repriserad fler gånger än ”Fem myror är fler än fyra elefanter”. Det talar för rutin.
Jag debuterade i TV redan 1970. Min slips bildade nämligen fond till sosseikonen Ernst Wigforss i Kvällsöppet med Gary Engman. Det var i alla fall kul för slipsen.


Rolf och jag tillhör generationen ”Mannen från vidderna” med Alan Ladd-se bild. Vi får heller inte nog av när westernhjälten, Randolph Scott, kommer ridande på sin pålle, Stardust.
Nu får ni alltså njuta av våra kulturella insatser i TV-serien ”Starke Man”. Hollywood slutade för min egen del som korvgubbe och Rolf är strålande med sin salladspåse.
Saker och ting, kan gå fel mellan varven. Men det är bara till att bita samman.
Om vi är med i söndagens premiäravsnitt?
-Nä, säger man på produktionsbolaget Anagram. Det blir först i avsnitt 11 eller 12.
Då Rolf, knäcker vi en lussekatt tillsammans.
Tack och slut på det historiska blogginlägget 1000.
Vi syns i 1001.

Inga kommentarer: